Esiintyjät

Anna Erkinheimo

Anna toimii yhteisömanagerina mahdoton.fi -verkkoyhteisössä, jonka tarkoitus on edistää jäte- ja ylijäämämateriaalien hyödyntämistä raaka-aineena polton ja kaatopaikkaläjityksen sijaan. Materiaalisten resurssien kestävän käytön ohella henkisten voimavarojen sparraus on lähellä myös life coachina toimivan Annan sydäntä.

Anna LinkedInissä ja Twitterissä.

 

Hanna Harjula

Hanna vastaa työkseen viestinnästä ja markkinoinnista Sinisellä Meteoriitilla, ja on mukana CMAD2015-tapahtumassa yhtenä sponsoripuhujista. Hän innostuu erityisesti yhteisöllisyydestä työssä, uusista teknologioista, hyvästä viestinnästä sekä digitaalisuuden tarjoamista mahdollisuuksista.

Hanna LinkedInissä ja Twitterissä.

 

Aino Heiska

Aino toimii Ambientialla konsulttina erityisesti intranet-ratkaisujen parissa. Hän on kiinnostunut mm. organisaatioiden kehittämisestä yhteisöllisempään suuntaan – liiketoimintalähtöisesti.

Aino LinkedInissä ja Twitterissä 

 

Nina Into

Nina on Lahden ammattikorkeakoulun tuore yhteisömanageri (01/2015->), jolla taustaa markkinoinnista, viestinnästä ja nörtteilystä muun muassa LAMKissa. Innostuneet, osaavat ja kunnianhimoiset ihmiset, asiat ja teot ovat sydäntä lähellä. Nina toimii tilaisuuden juontajana.

Nina LinkedInissä ja Twitterissä

 

Jari Jaanto

Jari on asunut Internetissä lähes 20 vuotta, joista 14 vuotta hän on pyöritellyt IRC-Galleriaa. Eniten häntä kiinnostaa ihmisten välinen vuorovaikutus ja miten sitä voi teknologialla edistää, sillä hän haluaa auttaa ihmisiä kohtaamaan toisiaan. Jari on erikoistunut sekä ohjelmistoteknologioihin että markkinointiin, ja hän on mukana myös seuraavissa projekteissa merkittävässä roolissa: Heimo, Ninchat, IAB Finland, Skrolli, ja Talkoopäivä.

Jari LinkedInissä ja Twitterissä.

 

Harri Jalonen

FT Harri Jalonen toimii tieto- ja innovaatiojohtamisen yliopettajana Turun ammattikorkeakoulussa sekä dosenttina Vaasan yliopistossa. Jalonen toimii vastuullisena johtajana NEMO-hankkeen osaprojektissa "Wake Up and Smell the Coffee!”, tutkimuskysymyksenä: miten sosiaalisessa mediassa käytävää negatiivisia ja ristiriitaisia tunteita ilmentävää keskustelua voidaan hyödyntää asiakaskokemuksen parantamisessa sekä tuote- ja palvelukehityksen lähteenä?

Harri LinkedInissä ja Twitterissä.

 

Johanna Janhonen

Johanna toi CMADFI-tapahtuman Suomeen vuonna 2012 ja on sen jälkeen toiminut tapahtuman pääjärjestäjänä. Hän on luotsannut eri yhteisöjä vuodesta 2002 aluksi nukkekotiharrastuksensa, sitten töidensä puitteissa. Suomalaisten yhteisömanagerien muodostaman yhteisön lisäksi häntä kiinnostaa erityisesti Wikipedian yhteisöt.

Johanna LinkedInissä ja Twitterissä.

 

Elina Koivumäki

Elina on tunnettu digiympäristöjen juridiikan esiintuoja, jonka erikoistumisalueisiin asianajajan työssä sisältyvät markkinointi-, viestintä- ja tietosuojajuridiikka sekä internetiin ja immateriaalioikeuksiin liittyvät kysymykset. Asianajajan työnsä ohessa hän toimii mm. verkkomarkkinoinnin etujärjestö IAB Finland ry:n hallituksessa sekä Tietosuojatyöryhmän puheenjohtajana, ASML Suomen Asiakkuusmarkkinointiliitto ry:n Reilun Pelin ryhmässä sekä Sponsorointi ja Tapahtumamarkkinointi ry:n hallituksessa. Elina on julkaissut käytännönläheisen teoksen Markkinointijuridiikka 2010, sekä vuosittain sen päivitetyt versiot 2011 - 2014.

Elina LinkedInissä ja Twitterissä.

 

Tom Laine

Tom on perustanut sosiaalisen median ja crowdsourcingin start up -yrityksiä vuodesta 1999. Niiden ohessa ja välissä hän on tehnyt Oraclelle markkinointia Pohjoismaisella tasolla, sekä some-rekrytointia Lontoossa. Tänä päivänä Tom kouluttaa erilaisia organisaatioita sosiaalisen median aiheisiin, toimii aktiivisesti start up -yritysten parissa, ja verkostoituu niin LinkedInissä kuin reaalimaailmassakin. Yhteisöjen luonti ja hallinnointi on osa Tomin yritysten toimintaa monin eri tavoin.

Tom LinkedInissä ja Twitterissä.

 

Aija Laurila

Aija kehittää työkseen Telan läsnäoloa sosiaalisessa mediassa. Hänen ohjenuoranaan somessa toimii suunnitelmallisuus, motivointi, kuuntelu ja harkittu sisältö, mikä palkitsee vastaanottajan ja on vuorovaikutuksen ydin. Lisäksi Aija on utelias oppija ja DIY-intoilija.

Aija LinkedInissä ja Twitterissä.

 

Milja Nohynek

Milja on Enterprise Social -intoilija ja paremman työelämän tavoittelija. Onnekseen hän pääsee tekemään näitä asioita työssään konsultin roolissa Digital Illustratedilla, mutta lisäksi hän on tutkinut Enterprise Social -aihetta Suomen suuryrityksissä. Yhteistyö ja sparraus yhteisömanagereiden kanssa kuuluu oleellisesti Miljan työhön, ja hän odottaakin innolla CMAD-tapahtumaa!

Milja LinkedInissä ja Twitterissä.

 

Minna Patosalmi

Minna on Ferroplan Oy:n osakas, markkinointipäällikkö ja joka paikan höylä. Hänen sydämensä valittu on markkinointi ja erityisesti sissimarkkinointi, jota hän saa toteuttaa mm. Suomen ainoassa teollisuusblogissa. Minna haluaakin toivottaa kaikki teollisuudessa toimivat rohkeasti mukaan blogien ja muun sosiaalisen median maailmaan!

Minna LinkedInissä ja Twitterissä.

 

Harto Pönka

Harto Pönkä (KM) johtaa yritystään Innowisea sekä toimii sosiaalisen median kouluttajana ja konsulttina. Viime vuodet hän on lisäksi keskittynyt mm. Purot.net -wikipalvelun kehittämiseen. Marraskuussa 2014 Hartolta ilmestyy Sosiaalisen median käsikirja, joka sisältää laajan katsauksen sosiaalisen median käytön eri puoliin ja some-palveluihin. Somessa Harto on aktiivinen twiittaaja, bloggaaja ja SlideShare-esitysten tekijä. Töiden ohessa Harto valmistelee väitöskirjaa innovaatioprosessin ohjaamisesta wikityöskentelyn avulla.

Harto LinkedInissä ja Twitterissä.

 

Kaija Pöysti

Kaija on sarjayrittäjä, konsultti, hallitusjäsen, sekä systeemianalyytikko. Jokaisessa työtehtävässä käytetään tietoa ja tehdään sen pohjalta päätöksiä ja toimenpiteitä. Kaija on kiinnostunut digitaalisuudesta, koska se puolestaan antaa mahdollisuuden hyödyntää dataa, analytiikkaa ja visualisointia tavoilla, joilla voimme entistä paremmin ymmärtää, miksi asioita tapahtuu - myös yhteisöissä. Hänen mielestään yrityksen tärkein omaisuus ovatkin sen yhteisöt: asiakkaat, partnerit ja työntekijät. Niiden parempi ymmärtäminen ja mukaan saaminen tuottaa myös parempaa liiketoimintaa!

Kaija LinkedInissä ja Twitterissä.

 

Timo Rainio

Timo on edistänyt koneenrakennusalan kehittymistä mm. koordinoimalla kansallista älykkäät koneet -klusteria, alan oppilaitosyhteistyötä sekä SOME teollisuudessa -verkostoa. Hänestä perinteisen teollisuudenkin on jo korkea aika hyödyntää verkostojen voima, some-toimintamallit ja -työkalut ja näin yhdessä oppimisen ja tekemisen kautta lisätä omaa kilpailukykyään jatkuvassa muutoksessa olevilla globaaleilla markkinoilla.

Timo LinkedInissä ja Twitterissä.

 

Nuppu Rouhiainen

Ohjelmapäällikkö, Liideri - Liiketoimintaa, tuottavuutta ja työniloa
-ohjelma, Tekes. Innostuu ja ilostuu kaikesta uudesta ja haasteellisesta. Positiivinen
elämisen asenne. Uutta opetellessa on helppo nauraa itselleen.

Nuppu LinkedInissä ja Twitterissä.

 

Piritta Seppälä

Piritta on verkkoviestinnän ja sosiaalisen median kouluttaja, joka on yrityksensä kautta toiminut jo viisi vuotta suomalaisten järjestöjen ja julkishallinnon organisaatioiden parissa. Piritta on kirjoittanut kaksi sosiaalisen median opasta, joista uusin julkaistiin syyskuussa 2014 ja joka valmistui paljolti sosiaalista mediaa hyödyksi käyttäen. Piritta tunnetaan CMAD:n yhteydessä myös legendaarisesta bussiemännöinnistään ja hänen erityisosaamisalueisiinsa tässä yhteydessä kuuluukin aito Hervannan murre.

Piritta LinkedInissä ja Twitterissä.

 

Susanna Tirkkonen

Susanna vastaa M-Brainin sosiaalisen median konsultaatiopalveluista seuranta- ja strategia-asioissa. Hän on toiminut M-Brainilla vuodesta 2008 lähtien, mitä ennen hänellä oli taustaa markkinointi- ja markkinointitutkimusasioissa – onpa hän ollut mm. TNS:llä tutkimusjohtajana. Susanna on intohimoinen twiittaaja sekä Kreeta-fani. Hänen edustamansa yritys M-Brain sponsoroi tänä vuonna CMAD-tapahtumaa, lisäksi viime vuonna he olivat esittelemässä seurantatyökaluaan M-Adaptivea. Susannan mielestä CMAD on loistava tapahtuma hyvine tyyppeineen ja verkostoineen, ja tilaisuus vie sisällöntuotantoa hyvällä tavalla eteenpäin!

Susanna LinkedInissä ja Twitterissä.

 

Jane Toikka

Kiinnostus verkkoviestintään ja sosiaaliseen mediaan on kuljettanut Janen Alma Median konserniviestintään, missä hän työskentelee tällä hetkellä yhteisömanagerina. Hänen työhönsä kuuluu mm. yhtiön digikasvun tukeminen, digiosaamisen kasvattaminen sekä ketterän ja yhteisöllisen yrityskulttuurin kehittäminen. Janen mielestä hänen työssään on hienointa se, että saa päästää hillityn kuoren alla kuplivan luovan hulluuden välillä valloilleen.

Jane LinkedInissä ja Twitterissä.